Khamis, 4 Februari 2016

Kejohanan Badminton MSSD Kerian

Sempena Kejohanan Badminton MSSD Kerian yang diadakan pada 2-4hb Februari 2016, SAMAWAT telah berbesar hati menghantar wakil peserta yang terdiri daripada pelajar Tingkatan 4 Ibnu Majah dan Tingkatan 5 Abu Daud. 

Pertandingan yang diadakan di SMK Panglima Bukit Gantang, Parit Buntar ini terdiri daripada 4 kategori; Perseorangan Lelaki (Bawah 18), Perseorangan Lelaki (Bawah 15), Perseorangan Perempuan (Bawah 18), Perseorangan Perempuan (Bawah 15). Hanya kategori perseorangan sahaja yang dipertandingkan pada tahun ini memandangkan peruntukan yang amat terhad pada pertandingan kali ini.

Pada awalnya, pihak pengurus pasukan bercadang untuk menghantar wakil bagi setiap kategori yang dipertandingkan. Namun, disebabkan oleh kekangan kewangan dan yuran pendaftaran yang agak tinggi, maka pihak pengurus terpaksa memilih kategori tertentu sahaja dan ini telah dipersetujui oleh pengurusan sekolah. Namun akhirnya, menjelang hari pertandingan, kami dimaklumkan bahawa tempat pertandingan telah ditukar dan yuran telah dihapuskan (Alhamdulillah)... 

Walaupun sekolah tidak mendapat sebarang pingat bagi setiap kategori yang diwakili oleh peserta, sekolah turut berbangga dengan penglibatan pelajar yang memberanikan diri berhadapan dengan peserta dari sekolah lain. Murid-murid diharap dapat menyimpan memori ini sebagai pengalaman yang berharga di dalam hidup mereka.... amin..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan