Jumaat, 1 Jun 2018

CERAMAH NUZUL QURAN IHYA RAMADHAN 2018/1439H

Tarikh : 1 Jun 2018 (Jumaat)
Masa : 7.20am - 8.00am
Tempat : Dewan SAMAWAT
Sasaran : Semua warga SAMAWAT
Penceramah : Al Fathil Ustaz Mohd Baihaky bin Mat Akhir (SABK Al-Falah)

MUKADDIMAH

Alhamdullilah dengan izin Allah swt, melalui unit Pendidikan Islam SAMAWAT, seorang tokoh agama iaitu Al Fathil Ustaz Mohd Baihaky bin Mat Akhir hadir ke SAMAWAT untuk berkongsi ilmu berkaitan dengan Nuzul Quran dan kelebihan, keistemewaan, kehebatan yang ada pada  Al-Quran. Walaupun masa yang diberikan hanya 30minit, namun dengan suasana yang santai, contoh dan suara yang padu membuatkan semua warga SAMAWAT berpeluang menerima perkongsian ilmu ini dengan baik. 

Al Fathil Ustaz Mohd Baihaky bin Mat Akhir yang dijemput daripada SABK Al-Falah, Parit Haji Wahab sentiasa menyebut kehebatan Al-Quran dalam semua perkara dan setiap manusia yang beriman mestilah menjadikan Al-Quran sebagai panduan hidup sepanjang zaman agar sentiasa berada dalam rahmat Allah swt. Bertepatan dengan bulan puasa dimana Al-Quran diturunkan kepada junjungan besar Nabi Muhammad saw agar menjadi panduan hidup kepada sekalian manusia di bumi Allah swt.

Akhirkata, jika diberi kesempatan, unit pendidikan islam akan mengatur pelbagai lagi aktiviti dan program yang bermanfaat kepada semua warga SAMAWAT pada tahun hadapan. In syaa allah.




Ceramah Nuzul Quran dan kelebihan quran disampaikan oleh Al Fadhil Ustaz Mohd Baihaky bin Mat Akhir

Penyampaian Cenderahati oleh Tuan Pengetua kepada Tuan Penceramah


Tiada ulasan:

Catat Ulasan